INFORMACJA DLA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ
- Wizyty należy bezwzględnie umawiać wcześniej pod nr tel. 782 356 235 i przychodzić do punktu wyłącznie na umówioną godzinę.
- Osoby korzystające z nieodpłatnej pomocy prawnej zobowiązane są do zasłaniania nosa i ust.
- Osoby korzystające z nieodpłatnej pomocy prawnej zobowiązane są do dezynfekcji rąk płynem znajdującym się w poczekalni lub używania rękawiczek jednorazowych.
- Należy zachować dystans co najmniej 2 m.
- W poczekalni i lokalu, w którym udzielana jest nieodpłatana pomoc prawna, może przebywać tylko osoba korzystająca z tej pomocy (nie przychodzić z osobą towarzyszącą).
- Osoby korzystające z nieodpłatnej pomocy prawnej powinny mieć ze sobą własne przybory do pisania.
Osoby w trudnej sytuacji mogą znaleźć nieodpłatną, profesjonalną pomoc w jednym z 1500 punktów w całej Polsce.
Kto może otrzymać pomoc?
• Każda osoba w trudnej sytuacji życiowej w każdej życiowej sprawie, w tym między innymi w sprawach majątkowych, socjalnych, mieszkaniowych, konsumenckich, rodzinnych, czy pracowniczych;
• Osoby samozatrudnione – osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (niezatrudniające pracowników przez minimum 12 miesięcy) mogą liczyć na pomoc również z wnioskami do ZUS, Urzędu Skarbowego, Urzędu Pracy.
Co otrzymasz zgłaszając się do punktu?
• Profesjonalną pomoc prawnika, wykwalifikowanego doradcy, mediatora;
• Informację o twoich prawach i obowiązkach w danej sytuacji;
• Wskazanie sposobu rozwiązania twojego problemu prawnego;
• Pomoc w sporządzeniu pism i wniosków.
Gdzie szukać pomocy?
• Przez internet: na stronie www.np.ms.gov.pl;
• Przez telefon: numer telefonu najbliższego punktu pomocy znajdziesz na stronie internetowej twojej gminy lub starostwa powiatowego.
Bezpłatna pomoc jest skierowana do osób, które nie są w stanie ponieść kosztów pomocy odpłatnej.
Więcej informacji https://bip.dobrodzien.pl/1310/7529/nieodplatna-pomoc-prawna.html