ETM to sztandarowa kampania Komisji Europejskiej na rzecz podnoszenia świadomości na temat zrównoważonej mobilności w miastach. Promuje zmianę zachowań na rzecz aktywnej mobilności, transportu publicznego i innych zrównoważonych, inteligentnych rozwiązań transportowych.
Tegoroczny motyw przewodni kampanii to „Shared Public Space”, w polskiej wersji językowej przetłumaczone jako „Współdzielenie przestrzeni publicznej”.
„Współdzielenie przestrzeni publicznej” oznacza lepiej zorganizowaną przestrzeń publiczną i wyższą jakość życia miejskiego.
Kampania w tym roku opiera się na czterech filarach:
1. doświadczaniu przestrzeni publicznej
2. wspólnym kształtowaniu przestrzeni miejskiej
3. tworzeniu bezpiecznego środowiska dla aktywnego przemieszczania się, w szczególności w obrębie ulic szkolnych oraz
4. planowaniu i projektowaniu bezpiecznych ulic jako przestrzeni dla mieszkańców.
Ministerstwo Infrastruktury serdecznie zachęca do włączenia się w organizację kampanii wszystkie zainteresowane podmioty: jednostki samorządowe, placówki edukacyjne, organizacje pozarządowe, firmy i inne instytucje.
Rejestracja uczestników ETM 2024 jest już możliwa bezpośrednio pod linkiem: https://registration.mobilityweek.eu/login.php?lang=pl
Zainteresowanych zapraszamy do śledzenia strony www.mobilityweek.eu, gdzie w zakładce 2024 Campaign resources (link: https://mobilityweek.eu/campaign-resources/) zostały opublikowane tegoroczne materiały tematyczne w języku polskim (m.in. wytyczne tematyczne i poradnik „Jak zorganizować Dzień bez Samochodu w 10 kroków”) oraz udostępnione są materiały graficzne.